5 Potravin, které zvyšují inteligenci

V roce 1990, výzkumníci vydali malou studii, která zjistila, že když dospělí lidé budou poslouchat hudbu z 18. století, jako od génia Wolfganga Amadea Mozarta, tak dosahují lepších výsledků v inteligenčních testech. Byly provedeny četné studie, i ohledně stravy, protože existují potraviny, které zvyšují inteligenci jako to dělá Mozartova hudba. Zde je 5 nejmocnějších potraviny, které z hlupáků udělají génia. Tak jdeme na to.

1.. Vejce
(žerte vejce, budete líp luštit křížovky)
Dobrým vegetariánským zdrojem železa je vaječný žloutek. Vejce obsahují fosfolipidy a lecitin,a vytváří membrány mozkových buněk. Pokud jde o posílení intelektu, jejich hodnota spočívá především v jejich proteinů. Dlouho používán jako referenční body při analýze kvality ostatních dietních proteinů, vejce jsou ve skutečnosti bohatá na aminokyseliny, důležité při výrobě hlavních neurotransmiterů. Syntéza z serinu a methioninu se používají v procesu zapamatování, kde noradrenalin, stimuluje učení, a jeho výroba spoléhá na přítomnosti tyrosinu a fenylalaninu, které se opět nacházejí v proteinech vejci.

2. Špenát
(po špenátu se vám narodí superman)
Taky vzpomínáte na řeči našich maminek, jak máme jíst špenát, že po něm budeme silnější a chytřejší? Zase ty ženský měly pravdu a teď se dozvíte proč!
Studie ukazují, že lidé, kteří jedí více vitamínu C, dosahují lepších výsledků v testech pozornosti, a paměti. Odborníci doporučují jíst alespoň pět porcí zeleniny a / nebo ovoce denně, ale klíčové je, aby se jedlo různorodě a ne pořád dokola to samý!!!! Všechna listová zelenina je bohatá na vitamín B9 nebo foláty, u kterých se předpokládá, že budou hrát aktivní roli ve vývoji plodu „nervové tkáni a také v obnově krvinek. Pokud není špenát ve vašem jídelníčku moc oblíbený můžete ho nahradit řeřichou, brokolicí, ledovým salátem nebo různými druhy bylinek.

3. Tučné ryby (divoký losos, makrela, sardinky)

Více než polovina mozkové hmoty se skládá z lipidů, a více než 65% z nich jsou mastné kyseliny, které patří do známé Omega rodinky. Tyto tuky jsou nezbytné pro výrobu a vývoj mozkových buněk, zachování tekutosti buněčné membrány. Také hrají obrovskou roli v neuronové aktivitě. Ryby volně žijící jako losos, čerstvý tuňák a sardinky obsahují omega 3 mastné kyseliny, které pomáhají mozkovým buňkám držet vzájemný vztah k sobě navzájem. Zpravidla se snažte jíst alespoň dva druhy ryb bohatých na olej týdně.

4. Ořechy a semínka
(když už vlašský ořech vypadá, jak mozek, možná se nám tím někdo snaží něco naznačit)
Vlašské ořechy dokonce vypadají jako mozek, takže je možné, že nám Matka příroda našla způsob, jak říct, pro co jsou vlašské ořechy prospěšné. Ořechy a semena jsou dobrým zdrojem vitaminu E. Některé studie ukazují, že správný příjem vitaminu E může pomoci, aby se zabránilo poklesu kognitivních funkcí, a to zejména v raném věku. Přidat jednu unci oříšků do jídla nám dá spoustu potřebných látek pro náš mozek, nejlepšími ořechy jsou lískové oříšky , vlašské ořechy, ořechy, para ořechy, kešu oříšky, mandle, arašídy, sezamová semínka, slunečnicová semena, lněné semínko. Pečené nebo syrové, na tom nezáleží. Jen hrstka z dýňových semen denně je vše, co potřebujete, abychom měli naše doporučené denní množství zinku, které je důležité pro zlepšení myšlení a paměti. Výzkum ukazuje, že pravidelná konzumace potravin obohacena o niacin, jako jsou arašídy, nám poskytuje ochranu proti souvisejícím s věkem úbytku kognitivních funkcí a Alzheimerovy choroby. Lidé mohou získat co nejvíce niacinu z arašídů, 20 mg denně, a je 74% nižší pravděpodobnost vzniku Alzheimerovy choroby. Arašídy jsou zdroj vitamínu E, což je antioxidant chránící nervové membrány v mozku. Kromě toho, vitamin E zabraňuje tvorbě krevních sraženin, a podporuje mozkové buňky.

5. Játra (kuřecí, telecí, hovězí)
(já rád játra, ty rád játra!)
Mozek tvoří asi 25% potřeby kyslíku v těle. Železo je zapotřebí dostat kyslíkem do mozku prostřednictvím hemoglobinu v krvi.Navíc, játra jsou jedním z nejdůležitějších zdrojů vitamínu B. Vzhledem k tomu, že v polovině roku 1990, bylo známo, že tyto vitaminy, zejména B1, B6, B9 a B12, zlepšují kognitivní funkce a dosahují se i lepších výsledky testů inteligence.

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply